Ieri a picat Hootsuite câteva ore bune. Dashboard-ul era neaccesibil și lumea începea deja sa se frământe pe pagina lor de Facebook. Până la urmă s-a dovedit a fi un atac DoS care a dat destule bătăi de cap IT-ului din British Columbia. În fine, lucrurile s-au rezolvat după vreo 3 ore, însă plus-ul pentru Hootsuite a venit pe mail:

“Hello, 

As you may have noticed this morning, HootSuite services experienced downtime, which might have impacted you or your organization. At approximately 6:45 am PST we experienced what’s known as a denial of service attack (DoS). I’m writing today to let you know that the HootSuite Engineering and Security teams are working to mitigate the DoS attack and that there are no inherent security risks to your accounts, nor has any customer data been compromised.

It’s important that we keep you up to date on the status of the tools and services we provide to you as a valuable customer. This interruption was the result of a malicious attempt by an outside party to flood our services in order to shut-down the system. This primarily affected web traffic to the dashboard and mobile APIs, and did not impact previously scheduled posts. We are working with hosting providers to identify the source and block this traffic.

We will keep the HootSuite blog updated with current information.

For real time updates or support, please follow or tweet us on our dedicated Twitter support channel @hootsuite_help and see additional resources below. Lastly, I want to thank you for your patience and for your continued trust in HootSuite. Your success is our highest goal.

Best regards,

Ryan Holmes,
HootSuite CEO”

Frumos 🙂


Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

Leave a Reply

Related Posts

Comunicare

Cum poți oferi ajutorul unui chinez

Eram în facultate și învățam niște particularități sociale ale diferitor popoare. Dintre toate, una mi-a rămas bine în memorie. Conform profesorului de la curs, chinezii sunt un popor foarte centrat în sine (știu, n-ați fi Read more…

Comunicare

IKEA, încărcarea wireless, iPhone 8 și niște ad-uri bune

IKEA nu se află la primul episod în care ia filosofia (sau marketing-ul) Apple și o adaptează propriului brand. Au făcut asta cu unul dintre cataloagele lor, iar de data asta au venit cu niște Read more…

Auto

Renault: când wishful thinking merge prea departe

Brandurile care comunică o viață ideală sunt demne de urmărit mai ales pentru momentele când uzează placa asta pentru cele mai banale lucruri. Azi, schimbarea plăcuțelor de frână. Renault s-a gândit să deschidă Paintu’ (acum, Read more…