Am aruncat o privire peste evenimentul dedicat noilor produse Google și, cel puțin la prima vedere, înțeleg de ce au luat-o pe calea asta. 

Seria Nexus devenise irelevanta, mai ales de când au băgat prețurile mari pe ultima generație. Plus că lumea începuse să se prindă că tot ce cumpăra e un Huawei cu update-uri la zi. 

Singura modalitate de diferențiere într-o piață saturată de telefoane Android era un rebranding cât mai agresiv. De unde și Pixel, cu ale sale trăsături unice. Le luăm pe rând. 

Camera promite cel mai mult, mai ales că au ieșit în față cu testul DXO. Cea mai tare chestie e stocarea nelimitată în cloud, la calitate originală. Pentru cei care nu știu, Google Photos permite stocarea nelimitată doar la calitatea impusă de ei. Nu e rea, dar e mișto să ai acces la fotografii de maximă calitate. 

Liniile telefonului nu mă dau pe spate. Sigur, e de apreciat că designul nu este întrerupt de elemente care ies în afara carcasei precum un coș pe fruntea unui adolescent, însă imaginea telefonului nu va naște pasiuni. 

Ce îmi place la el e că Google și-a dat seama că încă un Nexus le-ar băga în șanț reputația. Așadar, avem un nou asistent virtual, un look un pic diferit față de varianta stock Android, au aruncat niște săgeți către Apple cu includerea jack-ului audio și a accesoriului de transfer de date și au promis actualizări de aplicații în fundal. 

Multă lume a fost dezamăgită de preț: de la $649 (32GB). Eu zic ca e ceea ce trebuie, pentru că Pixel nu e Nexus, ci vrea să se bată de la egal la egal cu Apple, iar asta include și egalarea prețului. 

Cu toate astea, nu cred că Apple va suferi cel mai mult de pe urma telefoanelor Pixel, ci alți producători de telefoane Android, mai ales Samsung. 

În urmă cu câțiva ani, Samsung marșa masiv pe interfața TouchWiz, în speranța că, într-o bună zi, vor reuși să migreze baza de utilizatori către propriul sistem de operare, Tizen. La momentul respectiv, Google deținea Motorola și tot flutura amenințări ca nu mai livrează update-uri către Samsung dacă producătorul coreean nu se potolește. 

De teamă că Motorola ar putea să îi ia locul (prima generație Moto G fusese bine primită de presă și public), Samsung a cedat și a început să scoată treptat aplicațiile preinstalate și elementele agresive de design TouchWiz. 

Ce a urmat intră la categoria “n-ai mai loat teapa pana acum? fortza steaua hey hey hey!” – Google a vândut imediat divizia hardware Motorola către Lenovo, rămânând doar cu brevetele și cu Samsung în poziție de ghiocel. Acum știm la ce le-au folosit. 

Pentru că piața din State dictează succesul unui telefon mobil, este foarte curios că Google a încheiat un parteneriat doar cu T-Mobile. Pixel avea nevoie de câți mai mult operatori, mai ales că acum se joacă masiv pe localizarea clienților. Plus că  era de preferat ca telefonul să se lanseze înainte de cel mai recent iPhone, mai ales că se vinde la același preț. 

Până la raportarea unor cifre oficiale de vânzări, Google Pixel rămâne o zvâcnire. Dar măcar Chromecast Ultra e mișto!

Categories: Tech

Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

Leave a Reply

Related Posts

Muzica

Ableton anunță Live 10

Aplicația favorită de creat melodii va primi în primele luni ale 2018 o nouă versiune. Ableton Live 10 primește o serie de îmbunătățiri, plus câteva noi instrumente și efecte. Dacă ați mai vizitat acest blog, Read more…

Tech

Becurile IKEA TRADFRI devin compatibile cu Amazon Alexa și Apple HomeKit

IKEA a intrat pe piața smart home în primăvară, odată cu lansarea gamei de produse TRADFRI. O mână de becuri, un hub și o telecomandă. Am vorbit despre toate aici. Comunicarea cu asistenții virtuali inteligenți Read more…

Tech

Top 5 aplicații pe bani pentru macOS

Săptămâna trecută am vorbit despre topul personal al aplicațiilor gratuite pentru macOS. Vă puteți descurca și fără cele care sunt pe bani, însă unele dintre ele sunt foarte bune pentru suma pe care trebuie să o Read more…