60 minutes

Emisiunea americană de pe CBS a decis să-și pună reporterii la treabă și în domeniul fotbalului. Primul șoc pe care l-au avut a fost că sportul se numește “fotbal” în toată lumea, mai puțin la ei. Fenomenul a luat amploare la americani prin importul de fotbaliști europeni (Beckham, Henry) și prin faptul că, la ultimul Mondial, americanii au fost egalii britanicilor.

Acum CBS își îndreaptă atenția către Barcelona și școala de fotbal “La Masia”, loc din care au pornit majoritatea jucătorilor care alcătuiesc primul 11 al echipei. Mi s-a părut interesant materialul de mai jos pentru că, antropologic vorbind, americanii au ajuns să descopere Europa.

Lionel Messi nu e genul de fotbalist care să stea în lumina reflectoarelor. Nu cântă “Portugalia” aruncând cu bani în lăutari după ce echipa sa câștigă un meci de campionat. De aceea interviurile date de el sunt rare, dar cei de la 60 Minutes au reusit să îi pună câteva întrebări.

Emisiunea 60 Minutes este un monument al televiziunii americane. Prima ediție a fost în 1968 și de atunci este cea mai longevivă emisiune ce se difuzează în prime time. Munca reporterilor și a producătorilor a fost răsplătită până acum cu 95 premii Emmy, un record absolut în televiziunea americană. Aștept momentul în care o emisiune de la noi să stabilească o tradiție a reportajului de calitate. Din câte știu doar “În premieră” se ocupă de asta.


Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

Leave a Reply

Related Posts

Cotidiene

RCS-RDS este tras în jos de către echipele de teren

Mi-e greu să înțeleg logica RDS de a subcontracta echipe de mediocri. După episodul de acum 3 ani și jumătate, am constatat că oamenii care vin să-ți bage net în casă în continuare n-au habar Read more…

Cotidiene

Un canal de Youtube pentru fanii minimalismului

Matt D’Avella e un tip care trăiește într-un apartament minimalist și vorbește pe Youtube despre asta. Bine, a și regizat un documentar pe aceeași temă – îl puteți vedea pe Netflix. Motiv pentru care (probabil) Read more…

Cotidiene

Sunt curios ce influență poate avea un retailer asupra unui serviciu de curierat

Pentru cei care mă știu, povestea coletului Urgent Cargus din preajma Crăciunului este cunoscută. Pe scurt: un produs comandat de pe ASOS și livrat perfect până la Oradea de către DHL a ajuns în mâinile Read more…