Timp de niște mulți ani, Nissan Micra a fost covrigul mașinilor de clasă mică: fără niciun gust, dar capabil să satisfacă o nevoie de bază. Cei care vor urca în noul Micra vor avea aceeași senzație ca atunci când au trecut de la telefon la smartphone. În 15 minute de condus noul Nissan Micra, am observat următoarele lucruri:

Se bate cu SEAT Ibiza în topul celor mai bine desenate modele de clasă mică

Atât la exterior, cât și la interior. Are linii agresive și, totodată fluide, iar elementele din interior au logică în așezarea lor. Parbrizul este foarte înclinat și dă senzația că ești într-o sportivă. Oglinzile laterale sunt un pic prea înalte și prea înguste pentru gustul meu. Interiorul pare bine bătut în cuie.

Silențioasă în oraș

Mi-aș dori să fie așa și în afara lui. Cu aerul condiționat pornit și radioul în surdină, n-am auzit motorul în 3 cilindri și 90CP (același pe care îl găsim și pe Dacii). Singurul indiciu că mașina are un motor sub capotă este trepidația ușoară simțită în schimbătorul ce se ocupă de cele 5 viteze. Am rezerve legate de nivelul de zgomot la viteză de autostradă.

Echipament cât să te saturi

Modelul pe care l-am testat avea di tăti pe el. Cameră pentru garare cu spatele ce include sistemul bird’s eye view, atenționare la călcarea liniilor de pe șosea, sistem de frânare de urgență, cruise control, boxe Bose în tetiere, tapițerie din piele, plus altele pe care le găsiți în broșură. La o adică, dacă vă ține buzunarul, puteți să aruncați multe opționale pe ea.

nissan micra

Mici greșeli

Deși mașina testată era pe la vreo €17.000, geamurile din spate erau acționate de niște bețe rotative ciudate. Portbagajul nu are podea falsă, la linie cu bancheta rabatabilă. Hărțile de pe navigație se actualizează o dată pe an, contra sumei de €100 + TVA.

Dacă sunteți obsedați de dimensiunea portbagajului, aceasta nu impresionează. La 300 de litri, e mai mare decât bătrânul Polo, Mazda 2, Yaris, dar mai mic decât Fabia (330 litri) și noul Ibiza (355 litri). Asta nu intră la greșeli, dar am zis că merită menționat.

Livrări din august

Dacă mergeți acum la dealer și vă construiți propriul Micra, este foarte posibil să-l aveți la scară din luna august.

Nissan s-a prins că mașinile din clasa mică merg bine cu customizarea, așa că au pregătit câteva combinații de culoare, plus accesorii cât să vă asigurați că aveți un Micra unic.

nissan micra

Ah, dacă v-ați speriat rău cu ăia €17.000 pe care i-am menționat mai sus, aflați că versiunea de bază pornește de la €12.000. Include aer condiționat, radio cu CD, USB, intrare auxiliară și Bluetooth, geamuri față și oglinzi electrice și asistență la pornirea din rampă. Nu primiți motorul pe care l-am testat eu, ci o versiune de 1 litru și 70 cai.

Dacă și asta vi se pare mult, versiunea asta, pe numele ei Visia, intră în campania Rabla la prețul de €9500.

 

Categories: Auto

Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

Leave a Reply

Related Posts

Auto

Paradoxul dorinței de autostrăzi

Autostrăzile sunt marea durere a fiecărui cetățean care stă cu fundul pe patru roți și marea promisiune a fiecărui candidat ce stă cu fundul pe bugete. Niciunul nu reușește să se atingă de ele. Unul Read more…

Auto

Noul Duster trece prin momentul Suzuki Swift

Cred că ați văzut pozele peste tot în ultimele ore. Dacia a anunțat noul Duster și, deocamdată, avem doar poze oficiale cu exteriorul. Suficient pentru a mă gândi la Suzuki și la cum au făcut Read more…

Auto

Renault: când wishful thinking merge prea departe

Brandurile care comunică o viață ideală sunt demne de urmărit mai ales pentru momentele când uzează placa asta pentru cele mai banale lucruri. Azi, schimbarea plăcuțelor de frână. Renault s-a gândit să deschidă Paintu’ (acum, Read more…