Acum că a trecut săptămâna și toată lumea a scris despre Digital Marketing Forum 2015, lucrurile s-au mai așezat un pic, astfel încât pot lăsa ideile cu care am plecat de la Crowne Plaza:

  • Speakerii internaționali au tendința de a vorbi un pic profesoral, ca și cum România nu s-ar fi lovit de aceleași probleme și nu ar fi aplicat aceleași soluții în materie de digital marketing. Jeremy Spiller mi-a rămas în minte cu acest stil, mai ales că a încheiat cu exemple pe care Buzzfeed le folosește de ceva timp.
  • Alex Cernătescu a vorbit despre chestii foarte mișto, unul dintre ele fiind design-ul transfuncțional și, în esență, despre cum poate un produs de succes să dea naștere unei alte afaceri de succes. Vedeți Soundman California.
  • Nu am fost de acord cu conceptul “hijack the media” sau cel puțin nu în forma în care a fost prezentat de Nir Refuah. Ok, exemplul cu fundițele mov pentru conștientizarea cancerului au fost creative, însă nu știu cât de mult au influențat publicul (btw, publicul a fost trimis undeva să citească mai multe despre prevenirea cancerului? Dacă da, săriți cu link).
  • Una dintre cele mai importante informații a venit de la Albert Hupa: românii reacționează cel mai bine la mesaje din categoria food și health pe social media. De-aia e mereu coadă la Calif. Și totuși datele ne spun că, într-o lume ideală, românul este atent la ce mănâncă și face mișcare.
  • Alex Negrea, pe vremea aia șăf la Facebook în ograda Spada, a avut una dintre cele mai bune prezentări, transformând mitul “toarnă bani în buzunarul lui Mark” în ceva mai aproape de realitate – campaniile de marketing trebuie să fie acel final push responsabil de convingerea vizitatorului, în spate aflându-se un mix de conținut bun, customer service bun și un site care să arate bine. La formula asta Alex a ajuns după doi ani.
  • În final, momentul personal de mândrie s-a petrecut în momentul în care Alin Vlad a vorbit de niște automatizări de marketing pe care le folosesc și eu (Pocket și IFTTT printre altele) și s-a dus naibii când tot el a devenit foarte specific cu anumite tool-uri care micșorează volumul de muncă.

All in all Digital Marketing Forum 2015 a fost o ediție caracterizată prin două cuvinte: “recapitulări” și “tendințe”, ultimul fiind evident cel mai atrăgător.

Stefanos Karaganos la Digital Marketing Forum 2015

Stefanos Karaganos la Digital Marketing Forum 2015


Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

Leave a Reply

Related Posts

Comunicare

Cum poți oferi ajutorul unui chinez

Eram în facultate și învățam niște particularități sociale ale diferitor popoare. Dintre toate, una mi-a rămas bine în memorie. Conform profesorului de la curs, chinezii sunt un popor foarte centrat în sine (știu, n-ați fi Read more…

Comunicare

IKEA, încărcarea wireless, iPhone 8 și niște ad-uri bune

IKEA nu se află la primul episod în care ia filosofia (sau marketing-ul) Apple și o adaptează propriului brand. Au făcut asta cu unul dintre cataloagele lor, iar de data asta au venit cu niște Read more…

Auto

Renault: când wishful thinking merge prea departe

Brandurile care comunică o viață ideală sunt demne de urmărit mai ales pentru momentele când uzează placa asta pentru cele mai banale lucruri. Azi, schimbarea plăcuțelor de frână. Renault s-a gândit să deschidă Paintu’ (acum, Read more…