Cel mai ușor este să pui calitatea fotografiilor pe seama unui aparat scump, însă un articol publicat pe Petapixel vine să contrazică asta. Evident, au ieșit specialiștii să spună că un Canon 100D e praf în biserică sau în alte medii solicitante, nedându-și seama de mesajul articolului: un body ieftin, chiar și entry-level, este mai capabil decât ar crede majoritatea utilizatorilor.

Aceeași regulă se aplică și în cazul obiectivelor. Ar fi foarte mișto să avem cu toții 24-70mm f2.8 și 70-200mm f2.8, însă realitatea din teren e un pic diferită.

Am vorbit cu Lucian de la mahmur.info și l-am rugat să aleagă doar două obiective pe care le-ar lua mereu cu el. A mers pe mâna obiectivului de kit, plus un 50mm f1.8. Ăsta e un caz clasic, întrucât majoritatea utilizatorilor cumpără un obiectiv prime, de regulă chiar cel ales de Lucian, după ce au învățat din capac în capac obiectivul de kit. Fotografiile de la Shine Festival sunt dovada că nu trebuie să ai inelul roșu la capătul obiectivului.

Cu cât fotografiezi mai mult, cu atât îți vei da seama că îți plac anumite scenarii și, ca atare, anumite obiective. Am vorbit și cu Vlad Ilaș despre limitarea la doar două obiective, iar alegerile sale s-au oprit la exemple cu focala fixă: 35mm f1.4 și 85mm f1.8. Adică un obiectiv luminos și destul de cuprinzător pentru majoritatea situațiilor, plus unul dedicat portretelor.

Când nevoia de flexibilitate devine stringentă, te poți orienta către ce-i mai bun în materie de obiective zoom. L-am abordat pe Dragoș Asaftei cu același scenariu al celor două obiective, iar alegerile sale s-au oprit la același 35mm f1.4 menționat mai sus, dar și la un 70-200mm f2.8, obiectivul de facto al evenimentelor.

Nikkor 35mm f1.4, ales atât de Vlad, cât și de Dragoș

Dacă tot l-am vizitat la F64, unde am stat să aud ce părere are despre noul Sony A9, l-am întrebat și pe Alin Popescu ce două obiective ar alege pentru aparatul său. Mi-a plăcut alegerea obiectivului 90mm f2.8, întrucât este bun atât pentru portrete, cât și pentru fotografia macro. Al doilea obiectiv a fost proaspătul lansat 16-35mm f2.8 GM.

Prin exemplele pe care le-am dat mai sus, am pornit de la cele mai accesibile, până la obiectivele cu etichete din 5 cifre. Mai importantă decât valoarea obiectivelor este faptul că fiecare dintre cei de sus își cunosc foarte bine echipamentul. Ceea ce mă aduce din nou la articolul publicat Ion Paciu pe PetaPixel. Ce trebuie să înțelegeți este că experiența în sine este mai importantă decât valoarea trusei pe care fotograful o poartă cu el. Obiectivele și aparatul sunt doar instrumentele.

PS: La fel ca fotografii de mai sus, am două obiective pe care le-aș purta mereu cu mine: Sony 18-105mm f4 G OSS, despre care am vorbit aici, și Sigma 30mm f1.4.

Categories: Foto

Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

Leave a Reply

Related Posts

Foto

Reflex este camera SLR pe care chiar aș susține-o pe Kickstarter

Ultima dată am vorbit despre eșecul în așteptare al celor de la Yashica. Marea problemă a proiectelor ambițioase de pe Kickstar este că nici ele nu știu ce vor să fie. Cal sau măgar. Proiectul Read more…

Comunicare

Îmi place branding-ul Echipei Naționale de fotbal

Da, cred că sunt unul dintre puținele persoane care chiar apreciază gestul Echipei Naționale. Pentru că, spre deosebire de acum 20 de ani, când convocarea la Națională era cea mai mare onoare, astăzi jucătorii par Read more…

Foto

Wishlist: Sigma 16mm f1.4 DC DN Contemporary

Obiectivul în cauză nu a fost anunțat, dar am văzut primele scăpări pe net. Dacă este la fel de bun precum fratele mai mare Sigma 30mm f1.4 DC DN Contemporary, atunci ce vedeți mai jos Read more…