radu bazavan
Eram anul I de facultate și începusem laboratorul de media. Toate grupele aveau de făcut câte un scurt metraj pe tema comunicării. Nu era ceva complicat, doar niște studenți cu un handycam, care trebuiau să tragă niște cadre, să le pună unul după altul și să predea CD-ul profesorului.

Am avut atât de multe idei nebune pentru filmul ăla încât am filmat atât în București, cât și în Târgoviște, pe o secvență am recreat grafica regretatului OTV, am fost luați la întrebări de polițiști prin gări și prin stații de metrou, am parodiat la greu, ne-am certat cu niște curve care frecventau Piața Alba Iulia, am editat și montat la greu, iar la final ne-a ieșit o grozăvie de vreo 25 minute. “Extraordinar!” a spus profesorul care ne-a ghidat. Nu cred că s-a referit la structura cadrelor, la compoziție și alte bălării de genul. Mai degrabă cred că a fost impresionat de câtă imaginație a avut toată echipa.

A face un film reprezintă o experiență foarte mișto: te legi de anumiți oameni și înveți lucruri de la ei, iar la final rămâi cu niște amintiri extraordinare. Toată treaba asta a fost o joacă, făcută între niște ieșiri la bere și editată cu niște beri lângă. Însă oamenii cu pasiuni iau cinematografia în serios.

Unul dintre ei este Radu Bazavan, cunoscut publicului larg drept Groparu. Eh, Radu (sau Groparu, cum vreți) a făcut un film ce se numește “Usturoi” și are nevoie de finanțare pentru post-producție (din câte înțeleg). Cei care vor să doneze o pot face în următoarele conturi:

EUR – RO76BTRLEURCRT00K2458901
USD – RO19BTRLUSDCRT00K2458901
RON – RO91BTRLRONCRT00K2458901
Destinatar: Asociaţia “Dianatic”.

Cei care vor să ducă mai departe mesajul de susținere pentru “Usturoi” (și aici vă rog pe voi să vă implicați) o pot face prin ReelHouse cu un simplu “Love”, “Like” sau “Share”, pentru ca filmul să ajungă în topul site-ului și să fie observat de oameni cu potențial financiar. Iată și un teaser:

Fain, nu? Dacă v-a plăcut puteți să vă faceți simplu un cont pe Reelhouse prin Facebook (e foarte simplu), iar două click-uri nu vă pot lua mai mult de 5 secunde. Ce ziceți: ajutăm un film românesc să iasă pe ecrane?

PS: Se poate dona și prin Reelhouse.


Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

Leave a Reply

Related Posts

Comunicare

Cum poți oferi ajutorul unui chinez

Eram în facultate și învățam niște particularități sociale ale diferitor popoare. Dintre toate, una mi-a rămas bine în memorie. Conform profesorului de la curs, chinezii sunt un popor foarte centrat în sine (știu, n-ați fi Read more…

Comunicare

IKEA, încărcarea wireless, iPhone 8 și niște ad-uri bune

IKEA nu se află la primul episod în care ia filosofia (sau marketing-ul) Apple și o adaptează propriului brand. Au făcut asta cu unul dintre cataloagele lor, iar de data asta au venit cu niște Read more…

Auto

Renault: când wishful thinking merge prea departe

Brandurile care comunică o viață ideală sunt demne de urmărit mai ales pentru momentele când uzează placa asta pentru cele mai banale lucruri. Azi, schimbarea plăcuțelor de frână. Renault s-a gândit să deschidă Paintu’ (acum, Read more…