radu bazavan
Eram anul I de facultate și începusem laboratorul de media. Toate grupele aveau de făcut câte un scurt metraj pe tema comunicării. Nu era ceva complicat, doar niște studenți cu un handycam, care trebuiau să tragă niște cadre, să le pună unul după altul și să predea CD-ul profesorului.

Am avut atât de multe idei nebune pentru filmul ăla încât am filmat atât în București, cât și în Târgoviște, pe o secvență am recreat grafica regretatului OTV, am fost luați la întrebări de polițiști prin gări și prin stații de metrou, am parodiat la greu, ne-am certat cu niște curve care frecventau Piața Alba Iulia, am editat și montat la greu, iar la final ne-a ieșit o grozăvie de vreo 25 minute. “Extraordinar!” a spus profesorul care ne-a ghidat. Nu cred că s-a referit la structura cadrelor, la compoziție și alte bălării de genul. Mai degrabă cred că a fost impresionat de câtă imaginație a avut toată echipa.

A face un film reprezintă o experiență foarte mișto: te legi de anumiți oameni și înveți lucruri de la ei, iar la final rămâi cu niște amintiri extraordinare. Toată treaba asta a fost o joacă, făcută între niște ieșiri la bere și editată cu niște beri lângă. Însă oamenii cu pasiuni iau cinematografia în serios.

Unul dintre ei este Radu Bazavan, cunoscut publicului larg drept Groparu. Eh, Radu (sau Groparu, cum vreți) a făcut un film ce se numește “Usturoi” și are nevoie de finanțare pentru post-producție (din câte înțeleg). Cei care vor să doneze o pot face în următoarele conturi:

EUR – RO76BTRLEURCRT00K2458901
USD – RO19BTRLUSDCRT00K2458901
RON – RO91BTRLRONCRT00K2458901
Destinatar: Asociaţia “Dianatic”.

Cei care vor să ducă mai departe mesajul de susținere pentru “Usturoi” (și aici vă rog pe voi să vă implicați) o pot face prin ReelHouse cu un simplu “Love”, “Like” sau “Share”, pentru ca filmul să ajungă în topul site-ului și să fie observat de oameni cu potențial financiar. Iată și un teaser:

Fain, nu? Dacă v-a plăcut puteți să vă faceți simplu un cont pe Reelhouse prin Facebook (e foarte simplu), iar două click-uri nu vă pot lua mai mult de 5 secunde. Ce ziceți: ajutăm un film românesc să iasă pe ecrane?

PS: Se poate dona și prin Reelhouse.


Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

Leave a Reply

Related Posts

Auto

Renault: când wishful thinking merge prea departe

Brandurile care comunică o viață ideală sunt demne de urmărit mai ales pentru momentele când uzează placa asta pentru cele mai banale lucruri. Azi, schimbarea plăcuțelor de frână. Renault s-a gândit să deschidă Paintu’ (acum, Read more…

Comunicare

Ce trebuie să știți dacă mergeți la GPeC săptămâna viitoare

Între 16 și 18 mai va avea loc GPeC Summit și, pe lângă suita de speakeri locali și internaționali care vor urca pe scenă, țineți cont de următoarele. eCommerce-ul nu bate pasul pe loc În Read more…

Comunicare

Responsabilitatea informării corecte e la noi

Cazul Cristinei Tunegaru a explodat ieri pe Facebook și a fost preluat repede de site-urile de știri, inclusiv de Hotnews. Pe scurt, este vorba de o profesoară care în ianuarie i-a dat un pic cu Read more…