Când companiile cresc prea mult: Evernote

scris de

in

Uitându-mă prin lista de aplicații recomandate pentru mobil, mi-am adus aminte de Evernote și de faptul că, cel puțin în prezent, a devenit o redundanță în marea de soluții de păstrare a notițelor. Problema companiei este întinsă totuși pe o perioadă mai mare de timp, iar în următoarele rânduri voi sintetiza parcursul Evernote de la start-up promițător, la criză de identitate.

Explozia popularității smartphone-urilor a dus la o nevoie a sincronizării de date între desktop și dispozitivul portabil pe care oamenii îl aveau mereu asupra lor. Dropbox a venit ca o soluție perfectă de sincronizare a fișierelor, iar Evernote s-a adresat nevoii de creare și sincronizare a fișierelor de tip text. Primele actualizări au fost foarte utile – ideile puteau fi salvate în aproape orice formă: text, notă audio, fotografie sau chiar atașamente.

Convinși că au puterea de a sta mereu în mintea consumatorilor, oamenii de la Evernote au deviat de la dezvoltarea funcțiilor menite să aducă încasări și au lansat produse nenecesare. Nu știu dacă mai țineți minte, dar compania avea o soluție pentru rețete culinare, numită Evernote Food sau o aplicație dedicată celor ce dețineau atât un iPad, cât și un Smart Cover (Evernote Peek). Astfel de exemple, alături de presiunea de listare publică a companiei și nevoia de a avea încasări cât mai mari au dus la demisia CEO-ului Phil Libin în iulie 2015.

Evernote-iOS

Cât timp Evernote a experimentat cu produse ce nu se adresau unor nevoi importante, Google și Apple au lansat și îmbunătățit propriile versiuni. Google a lansat Keep în versiuni atât pentru mobil, cât și pentru browser-ul desktop-ului, iar Apple a îmbunătățit aplicația Notes. Ambele aplicații oferă 90% din funcționalitatea a ceea ce oferă Evernote, iar asta e mai mult decât suficient pentru majoritatea clienților ce nu obișnuiesc să cheltuiască bani pe aplicații.

Oh, I love Evernote and I’ve been using it for years and now I realize I’ve only been using it for 5 percent of what it can do. And the problem is that it’s a different 5 percent for everyone. If everyone just found the same 5 percent, then we’d just cut the other 95 percent and save ourselves a lot of money.

Asta a spus fostul CEO Phil Libin și rezumă foarte bine problema aplicației. Când crești prea mult și lansezi funcții pe care utilizatorii nu se vor atinge de ele, investiția în acestea nu-și găsește justificarea. În momentul de față, Evernote se recuperează după concedierea a 13% dintre angajați și uniformizează lista de funcții disponibile pe toate platformele pe care funcționează.

Evernote este una dintre aplicațiile care a influențat enorm domeniul Cloud și, din câte am văzut în ultimele 10 luni, pare că se îndreaptă către vremuri mai bune.


Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.