Melodia etalon a celor de la Queen, cea care arată geniul din mintea și vocea lui Freddie Mercury, împlinește azi 40 de ani de la lansare. Pe 31 octombrie 1975, Bohemian Rhapsody era lansată ca single, urmând ca nici la o lună distanță să fie inclusă pe albumul “A Night at the Opera”. Timp de 9 săptămâni a stat în fruntea topurilor muzicale din Marea Britanie, iar până în ianuarie 1976 1 milion de copii aveau să fie vândute.

Bohemian Rhapsody revenea în fruntea topurilor britanice în 1991, după o nouă lansare. A stat acolo încă 5 săptămâni și a devenit al treilea cel mai vândut single în Marea Britanie (după “Candle In The Wind” al lui Elton John și “Do They Know It’s Christmas” al Band Aid). Chiar și după 40 de ani, melodia reușește să ridice un întreg stadion în picioare, chiar dacă este redată de pe CD. N-ar trebui să surprindă pe nimeni acest lucru, având în vedere cât efort a fost depus în crearea acestei melodii și limitarea tehnologiei de la vremea respectivă. Unul dintre motivele pentru care îmi pare rău că nu m-am născut mai devreme…


Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

Leave a Reply

Related Posts

Cotidiene

Cu ce-am rămas după o săptămână de frecușuri la nivel înalt

Dincolo de ce ar fi trebuit să facă Iohannis și dincolo de competențele Vioricăi Dăncilă, eu am rămas cu asta: Un sfat: închideți-vă creditele, dacă puteți; puneți niște bănuți deoparte; mai luați-vă un job acum, Read more…

Cotidiene

Urgent Cargus a primit un colet

Urgent Cargus a primit în depozitul din București un colet, în data de 14 decembrie. Conform vânzătorului, trebuia să ajungă la mine pe 15. Ideal ar fi fost să ajungă până de Crăciun (23 decembrie). A Read more…

Cotidiene

Propriul interes – de la nivel înalt, la genunchiul broaștei

Ne uităm îngroziți la cum măcelăresc băieții ăștia legile justiției din cauza a ceea ce eu rezum la propriul interes. Propriul interes de a nu pierde puterea, de a nu face pârnaie și de a Read more…