Am trecut de două ori pe la Opel GTT, reprezentanța de pe Theodor Pallady, ca să testez Opel Crossland X. Am tot vorbit despre mașina asta, de când a fost anunțată în iarnă.

Pe scurt, este vorba despre modelul care înlocuiește Meriva și care, totodată, devine cel mai ieftin crossover oferit de Opel. Prețurile pleacă de la €12.920, iar ce primiți în echiparea standard vedeți aici.

Deocamdată, nu sunt multe modele disponibile de testat în București, iar cum românii fug rău de cutia automată (lucru confirmat la reprezentanță), Crossland X-ul testat a avut sub capotă motorul 1.2 110CP, cutie manuală în 5 trepte.

După cele două episoade scurte de condus noul Crossland X, am rămas cu următoarele:

  • Poziția la volan este vizibil mai înaltă decât o mașină de clasă B. Deși ești mai sus, senzația de control e mai bună;
  • Scaunul șoferului este confortabil, deși nu era opționalul AGR, recomandat de medicii germani pentru cei cu dureri de spate;
  • Instrumentele de bord sunt clare, te obișnuiești repede cu ele. În schimb, proiecția pe bucata de plastic ce iese din bord este cam degeaba;
  • Sistemul multimedia cu navigație vine cu două port-uri USB;
  • Cotiera este ciudată, întrucât este doar pentru șofer. La fel este și frâna de mână, însă nu suficient cât să te facă să zici pas mașinii;
  • Sistemul audio este decent. La viteze de oraș, izolarea fonică este de asemenea decentă;
  • Se încadrează în trendul mașinilor care lasă impresia că sunt mai mari decât în realitate. Asta se vede la ținuta de drum;
  • Motorul de 110 cai are o accelerație satisfăcătoare (bine, eu mă mișc cu 70 de cai la ora actuală). Cutia manuală e bună. N-am suficientă experiență de testat mașini cât să spun de ce e bună. Pur și simplu așa am simțit-o;
  • Locurile din spate par spațioase. În primul test am reglat scaunul șoferului “just right”, iar în spate aveam loc la genunchi. În al doilea test am pus scaunul precum șoferul de BMW Seria 3 din anii ’90, iar în spate genunchii atingeau scaunul, dar nimic de speriat. Loc la cap e destul în spate. Am 1.83;
  • Portbagajul e mai mare decât ce găsiți în clasa B. Și mai ajutătoare sunt podeaua falsă și spațiile de stocare laterale. Sub podea e loc și de o roată de rezervă.
  • Locuri unde Opel a compromis pentru a ține costurile sub control: plastice tari cam peste tot. Nu sunt genul care să țină cont de asta, dar mă gândeam că vreți să știți; Butoanele și rotițele de control (aer condiționat și sistemul multimedia) sunt mai tari, spre deosebire noul Insignia; Lipsa unei cotiere centrale comune; Cotiera din spate nu are separator de portbagaj; Un buton de pe volan va fi mereu nemarcat (probabil la facelift se va adăuga funcția care să necesite butonul);
  • Ce mi-aș fi dorit să testez în plus: funcția de frânare automată la viteze mici, calitatea farurilor LED Matrix (era zi) și OnStar.
  • Interiorul arată cam așa:

Categories: Auto

Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

Leave a Reply

Related Posts

Auto

Alternativă la DN2

Pentru că am trecut peste unul dintre cele mai sângeroase weekend-uri de pe șoselele României, vă las mai jos o variantă de evitare a Drumului Național 2, între Buzău și București. Varianta e valabilă atât Read more…

Auto

Paradoxul dorinței de autostrăzi

Autostrăzile sunt marea durere a fiecărui cetățean care stă cu fundul pe patru roți și marea promisiune a fiecărui candidat ce stă cu fundul pe bugete. Niciunul nu reușește să se atingă de ele. Unul Read more…

Auto

Noul Duster trece prin momentul Suzuki Swift

Cred că ați văzut pozele peste tot în ultimele ore. Dacia a anunțat noul Duster și, deocamdată, avem doar poze oficiale cu exteriorul. Suficient pentru a mă gândi la Suzuki și la cum au făcut Read more…