Pentru că am trecut peste unul dintre cele mai sângeroase weekend-uri de pe șoselele României, vă las mai jos o variantă de evitare a Drumului Național 2, între Buzău și București. Varianta e valabilă atât la dus, cât și la întors. O voi lua de la Buzău înspre București, pentru că ăsta e traseul pe care l-am urmat ieri.

Ieșiți din Buzău pe DN 2 și continuați până la primul rond. Aici, în loc să virați spre București, continuați spre Ploiești. La Mizil, faceți stânga pe strada 24 ianuarie (aveți grijă la gropi), apoi luați a doua ieșire la rond. Mai departe, faceți stânga, treceți de calea ferată, apoi țineți dreapta spre Fulga. Pe segmentul ăsta e asfalt nou, însă drumul e destul de vălurit. Cu toate astea, veți rula fără probleme cu 90km/h. Până în Fulga mergeți pe DJ100C. În sat veți face dreapta pe DJ100B, pe care veți merge până la autostradă.

La ieșirea din Fulga e singura porțiune de drum mai proastă. Are undeva la un kilometru, deci raportat la tot drumul nu e mare lucru. Mai departe, tăiați Drumul Național 1D (Urziceni – Albești Paleologu), iar de acolo mai aveți 16 km și alte 3 sate până la autostradă.

Pe autostradă trebuie doar să vă feriți de idioții fără faruri și de cei care merg pe banda de urgență. Mai avem de așteptat până ce autostrada urbană va fi finalizată, așa că alternativa la DN2 se termină în centura București. Iată cum arată totul pe hartă:

 

Categories: AutoCotidiene

Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

2 Comments

Robert Ene · October 9, 2017 at 14:59

Cautand la randul meu o alternativa la DN2, am incercat exact traseul indicat mai sus intr-un weekend din august 2017.
In opinia mea, nu este o alternativa viabila pentru ca:
– DN1B Buzau – Mizil aglomerat si dificil. Se efectueaza in mod frecvent depasiri iresponsabile. Nu am o statistica a accidentelor, dar l-am perceput ca fiind un drum periculos;
– traversarea Mizilului, pana inclusiv la cateva sute de metri dupa calea ferata, este inceata si anevoiasa. Sunt strazi inguste, cu multe gropi si cu un trafic pestrit;
– mai departe, drumul de la Mizil pana la autostrada A3 este, exact asa cum l-ati descris, valurit practic non-stop – chiar si acolo unde asfaltul este nou. In plus, exista scurte sectiuni deteriorate, pline de gropi. Traficul este lejer, dar deplasarea este foarte inconfortabila. Cat despre impactul asupra suspensiilor masinii, mai bine nu intram in detalii;
– in mod evident, de indata ce intrati pe A3 calatoria devine o placere, dar este prea putin, prea tarziu.

    Dan Pandrea · October 9, 2017 at 15:08

    Legat de Mizil: strada principală e ok, la calitatea unui drum național. Strada 24 ianuarie este ruptă, însă după rondul menționat avem asfalt bun. Singura porțiune de drum nereabilitat este cel după Fulga, de aproximativ 1 km. Cu toate astea, prefer un drum mai sigur din punct de vedere al posibilității unui accident, decât un drum proiectat din start să cauzeze accidente (DN2).

Leave a Reply

Related Posts

Cotidiene

Nenorociții de la Mega Mall

Cred că s-a făcut o săptămână de când parcarea de la Mega Mall are bariere și bonuri. Nimic neobișnuit până acum. Deși nu scrie nicăieri pe tichet dacă există vreo perioadă de gratuitate, câteva vizite Read more…

Cotidiene

83,4 kilometri de autostradă în 3 ani. Îndrăznește să crezi!

În decembrie 2014, Ministerul Transporturilor inaugura 28.2 de kilometri de autostradă, între Arad și Nădlac. De atunci, mândra noastră patrie s-a mai împodobit cu 83.4 kilometri. Anul acesta am inaugurat o jumătate de lot în Read more…

Cotidiene

S-o înjurăm pe Firea că îndeamnă la respectarea legii

Acum niște ani, Victor Ponta se declara împotriva unei idei doar pentru simplul motiv că Traian Băsescu era pro. Nu conta dacă ideea era bună (sau rea), Ponta era contra pentru că el trebuia să Read more…