Pentru că am trecut peste unul dintre cele mai sângeroase weekend-uri de pe șoselele României, vă las mai jos o variantă de evitare a Drumului Național 2, între Buzău și București. Varianta e valabilă atât la dus, cât și la întors. O voi lua de la Buzău înspre București, pentru că ăsta e traseul pe care l-am urmat ieri.

Ieșiți din Buzău pe DN 2 și continuați până la primul rond. Aici, în loc să virați spre București, continuați spre Ploiești. La Mizil, faceți stânga pe strada 24 ianuarie (aveți grijă la gropi), apoi luați a doua ieșire la rond. Mai departe, faceți stânga, treceți de calea ferată, apoi țineți dreapta spre Fulga. Pe segmentul ăsta e asfalt nou, însă drumul e destul de vălurit. Cu toate astea, veți rula fără probleme cu 90km/h. Până în Fulga mergeți pe DJ100C. În sat veți face dreapta pe DJ100B, pe care veți merge până la autostradă.

La ieșirea din Fulga e singura porțiune de drum mai proastă. Are undeva la un kilometru, deci raportat la tot drumul nu e mare lucru. Mai departe, tăiați Drumul Național 1D (Urziceni – Albești Paleologu), iar de acolo mai aveți 16 km și alte 3 sate până la autostradă.

Pe autostradă trebuie doar să vă feriți de idioții fără faruri și de cei care merg pe banda de urgență. Mai avem de așteptat până ce autostrada urbană va fi finalizată, așa că alternativa la DN2 se termină în centura București. Iată cum arată totul pe hartă:

 

Categories: AutoCotidiene

Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

3 Comments

Robert Ene · October 9, 2017 at 14:59

Cautand la randul meu o alternativa la DN2, am incercat exact traseul indicat mai sus intr-un weekend din august 2017.
In opinia mea, nu este o alternativa viabila pentru ca:
– DN1B Buzau – Mizil aglomerat si dificil. Se efectueaza in mod frecvent depasiri iresponsabile. Nu am o statistica a accidentelor, dar l-am perceput ca fiind un drum periculos;
– traversarea Mizilului, pana inclusiv la cateva sute de metri dupa calea ferata, este inceata si anevoiasa. Sunt strazi inguste, cu multe gropi si cu un trafic pestrit;
– mai departe, drumul de la Mizil pana la autostrada A3 este, exact asa cum l-ati descris, valurit practic non-stop – chiar si acolo unde asfaltul este nou. In plus, exista scurte sectiuni deteriorate, pline de gropi. Traficul este lejer, dar deplasarea este foarte inconfortabila. Cat despre impactul asupra suspensiilor masinii, mai bine nu intram in detalii;
– in mod evident, de indata ce intrati pe A3 calatoria devine o placere, dar este prea putin, prea tarziu.

    Dan Pandrea · October 9, 2017 at 15:08

    Legat de Mizil: strada principală e ok, la calitatea unui drum național. Strada 24 ianuarie este ruptă, însă după rondul menționat avem asfalt bun. Singura porțiune de drum nereabilitat este cel după Fulga, de aproximativ 1 km. Cu toate astea, prefer un drum mai sigur din punct de vedere al posibilității unui accident, decât un drum proiectat din start să cauzeze accidente (DN2).

Următorul pas pentru salvarea idioților de pe șosea | Dan Pandrea · January 23, 2018 at 22:07

[…] fost în weekend la Buzău pe o ploaie absolut sâcâitoare. Pentru că folosesc ruta alternativă la DN2, am interacționat cu mai puțini șoferi, însă suficient de mult cât să văd că proporția de […]

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.